Mmm-gott

Om en stund går bilen med undertecknad och bror  söderut, eller närmare bestämt sydväst. Julafton skall firas i Åmål av alla ställen men just det stället bor mamma på så det verkar ju ganska vettigt att åka just dit. Dessutom är det min födelsestad så det finns ganska starka kopplingar.

Följande skall avnjutas under dagen:
Köttbullar
Salt nötkött
Skinka
Prinskorv
Ris á la Malta
Potatis i olika former
Senap ( ja, till skinkan alltså)
mm mm (med mera...inte mmm som i mmm-gott, men det skall bli mmm-gott också)

Det som är lite udda i år är att jag inte ätit fyra julbord innan julafton redan. Endast lite grann på jobbet för nån vecka sedan. Det innebär att jag kommer att njuta extra mycket tror och hoppas jag.

Tyvärr får halva hushållet stanna hemma då alla inblandade inte kan umgås på ett civiliserat sätt. Får försöka smuggla med lite mat till honom så att även han känner av julstämningen.

Räknar med att vara hemma runt 20-21 nån gång och vis av tidigare erfarenheter kommer det att bli soffan med nån film då eftersom jag med största sannolikhet kommer att vara trött och übermätt

Bok som läses just nu: "Uppdrag fred" av Carl Bildt. Handlar om hans tid som fredsförhandlare i forna Jugoslavien. Mycket intressant.

Filmer som kollats den senaste tiden: "Pianisten" - grymt bra. "Uprising" - bra, klart sevärd

Nej, nu väntar duschen och en walk about med vovven innan beamern drar sydväst.

btw...dopparedagen...my ass...kommer inte att doppa på nåt vis. I grytan menar jag....skärpning


VCD

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0