Over and done with

Så var julen överstökad för 2008. Ja, det vill säga att det, rent formellt, är två helgdagar kvar men jag räknar liksom inte dom.

Redovisning av dagen:
Maten smakade bra. Köttbullarna kändes ovanligt lyckade i år.
Efter viss vila efter maten blev det promenad till kyrkogården för att tända ljus på morföräldrarnas grav.

Väl hemkomna väntade kaffe med kaka samt (för första gången på länge) presentutdelning. Modern fick ett kit med skönhetsprodukter vilka uppskattades stort. Bror och jag själv fick varsin varm och skön pläd som vovven redan ligger på och hårar ner. Men julen är ju för alla så varsågod Zacko :-)



Nu på kvällen har Zacke och jag delat på lite mer julmat i väntan på att glassen som ligger i frysen gör sig påmind. Mitt nya, nyttigare liv börjar efter helgerna och skall omfatta kostomläggning och mer motion. Inte inför beach-2009 då jag formligen avskyr att vara på badstränder utan för mitt högst egna, personliga välmående.

Imorgon är planen att komma ut i skogen under dagen samt eventuellt att åka och köpa en teknisk produkt jag är i behov av, nämligen en dammsugare.

VCD

Kommentarer
Postat av: C

Då önskar jag dig lycka till med skog och dammsugning :) För egen del väntas skogspromenad, rester av julmat och film. Ganska lugn juldag med andra ord. Vi höres!

2008-12-25 @ 09:49:13
URL: http://newseason.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0