Samma ställe som 1982

Sommaren 1982 stod Ebba Grön på scenen i Mariebergsskogen. Bandet hade relativt nyligen släppt det lila albumet som också blev bandets sista. Yours truly hade fallit för Ebba när jag hörde "We're only in it for the drugs" som var den första Ebbalåt jag hörde. Saligheten var stor när bandet kom in och började spela. Om jag inte missminner mig startade man med "Flyktsoda".
Jag fick aldrig någon mer chans att se detta formidabla band men har istället följt Thåström.

Imperiet kändes sådär men några låtar var riktigt bra. "Var é vargen", "CC Cowboys" och "Du ska va president" är alla bra låtar men min favorit är ändå deras cover på Hoola Bandoolas "Fred"

Peace, Love and Pitbulls har jag ingen uppfattning om.

Thåström solo har jag sett ett flertal gånger och senast var i Mariebergsskogen för ett par år sedan då jag stod på samma ställe som 1982.
Thåström är det jag oftast tittar och lyssnar på när  jag surfar in på You Tube. Nu kommer maestro till Nöjesfabriken....


"Fred"-Imperiet



"Miss Huddinge centrum 1972"-Thåström




VCD

Kommentarer
Postat av: C

Jag gillar det. :)

2008-12-30 @ 20:01:33
URL: http://newseason.blogg.se/
Postat av: Trapper

Så bra =)

2008-12-30 @ 23:41:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0