Välmående trots saknad

Efter en ganska rörig höst har jag den senaste tiden mått riktigt bra. Sommaren och hösten innebar flera omständigheter som tog min uppmärksamhet och energi men sedan en tid tillbaka har energin kommit åter. Jobbet har varit roligare. Det har aldrig varit så att det varit svårt att gå dit men det känns ändå lättare nu och framför allt trevligare att vara där.
Jag fick häromdagen frågan "om allt måste ha ett mål?"...och det behöver det inte men jag lever i tron att alla har ett mål gemensamt och det är att må bra. Det faktum att mitt eget välmående gör att jag dessutom kanske kan få andra att må en smula bättre gör inte saken sämre.

Dock är saknaden av snö stor. Snön innebär så mycket trivsel med sitt ljus, knarrande när man går och att allt ser ut att vara inpackat i bomull. Är det vinter i kalendern skall det vara vinter i vädret också liksom...




Nej, nu blir det lite film och sen hoppas jag på trevliga drömmar inatt :-)


VCD

Kommentarer
Postat av: C

Jag hoppas du får drömma om snö i natt och att det kan bidra till att öka din trivsel lite extra imorgon, i brist på den verkliga vita varan.

2008-12-23 @ 21:17:24
Postat av: C

Jag antar att jag är skyldig dig det...

2008-12-23 @ 21:48:12
URL: http://newseason.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0