Pimme

Thåström var så bra som jag hade hoppats och trott. Bandet bakom var nytt för mig men de var tajta och tunga. Starten med nya "Kort biografi med litet testamente" satte stämnngen direkt.. Bäst bland bra var nog "Var é vargen" tillsammans med "Vacker död stad" som dock avbröts när huvudpersonen snubblade över en kabel varvid strömmen dog nån minut. Låtarna från senaste skivan funkade bra tillsammmans med det lite äldre materialet. Pimme var i toppform och publiken njöt av varje sekund. Han spelar i sommar i Karlskoga igen, då tillsammans med Anna Ternheim. Kan nog bli en resa dit.

Helgen har annars bland annat inneburit två fina morgonpromenader. Dagens var i, för mig, nya marker som var sköna att vandra i för såväl vovve som husse. En vilostund i solen vid en rastplats var otroligt rogivande och en stor dos livskvalitét.

Igår hade vi finbesök när Zackos bästa kompis kom hit.

Färjestad har kopplat ett litet grepp om finalen efter seger borta mot HV med 3-1 idag.

Veckan som kommer har jag inte så stor koll på just nu annat än att jag har möten på såväl tisdag- som onsdag kväll. Mötet på tisdag kväll innebär slutpunkten för mitt tränarskap inom innebandyn efter sexton år.
Vidare vet jag att jag är ledig på fredag och att helgen är fyra dagar lång.


VCD

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0