Times they are achanging

När jag var liten var detta den tråkigaste dagen på året tillsammans med juldagen. Anledningen är enkel. Man fick knappt gå ut och det fanns absolut inget att göra. Allt var stängt!

Nu är tiderna annorlunda och dagen har hittills ägnats åt att kolla lite Frasier på dvd. Vi (jag + bror) har varit hos mamma och ätit kalops..så gott.
Jag har hämtat biobiljetter för att se "Män som hatar kvinnor" ikväll. Jag har fått olika bud på huruvida filmen är bra eller inte. Lika bra att avgöra själv.
Skall kolla innebandy på TV4-Sport om en kvart och därfter vidtar nämnda bio.

Bilvård står annars på schemat för helgen. Med fint väder imorgon skall beamern, liksom Jesus återuppstå.
Sommardäck ska på, dammsugning skall genomföras, invärtes tvätt och städning är nödvändig, bagaget skall rensas så att golfutrustningen får plats och eventuellt sker en utvändig tvätt också.

På Bryngfjorden är det blött men med vind och värme kan det ganska snart vara spelbart. Vivvarna testade mer eller mindre all blötmark på banan häromdagen. Även vissa dammar och diken testades avseende djup och lerighet.

Skall försöka att testa lite andra marker också under helgen...Sörmon kanske eller varför inte Hammarö Golfbana?

Vivven har fått blodöra...en ansamling av blod i höger öra gör att det slokar men han har inte ont. Veterinärbesök på tisdag om inte tidigare. Tur att det är så billigt att gå till djurdoktorn...NOT.

Nu väntar den (för mig) nya soffan.


VCD

Kommentarer
Postat av: C

Zackos öra hängde redan efter golfbanepromenaden i onsdags. Vad har hänt?



Och, hur är soffan? Min är prima :)

2009-04-10 @ 20:07:18
Postat av: Trapper

Soffan är mycket bra =)

Det är inte säkert att nåt speciellt hänt med Zacke. Det kan ske om hunden kliar sig hårt eller skakar sig mycket enl vad jag läst. Det är inte farligt eller smärtsamt.

2009-04-10 @ 21:00:39
URL: http://trapper.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0