Kex

Igår var jag och Zacke till veterinären. Han fick örat tömt på blod och husse fick plånboken tömd på cash. Att sen skaffa medicin till honom var ju inte direkt gratis heller.
På kvällen började dock örat svullna upp igen så det får bli ett nytt samtal till veterinären imorgon. Jag har i och för sig återbesök på tisdag men tusan vet om jag kan/vill/orkar/bör/törs vänta tills dess? Får se vad medicinen gör för verkan först kanske?

Nåja, relativt glad ihågen införskaffades diverse material, färg, lack etc för att börja ta hand om rost på bilen.

Döm min förvåning när det gick hål rätt genom den jäkla plåten. Den hade samma hållfasthet som ett Mariekex ungefär. Idag har därför införskaffats spackel och annan geggamojja som skall appliceras imorgon kväll samt som helgarbete. Helgarbetet kommer vidare att omfatta (mer) rostborttagning, slipning och målning av ovan nämna bil. Jag hoppas nog kunna klämma in lite annat under helgen också.


VCD

Kommentarer
Postat av: C

Jag fortsätter att hålla min hund ifrån slickandet på Zacko ett tag, och mina tummar för att hans öra blir bra snart.

2009-04-19 @ 18:16:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0