Cybersnack-nej tack

Jag har tagit beslutet att skita i att logga in på msn samt att avaktivera mitt konto på Facebook. De personer som känner mig och som jag vill ha kontakt med har mitt telefonnummer. Vidare har jag telefonnummer till de personer som jag vill något eller bara prata med.

Det kan ju inte vara vettigt att logga in så fort man sitter vid en dator för att se vad personer jag känner mer eller mindre har gjort eller gör. Det känns om ett tvång nästintill.
Jag har precis haft en bra diskussion i detta ämne där vi var väldigt överrens om att det bara blir ytligt och folk man egentligen inte känner som är "vänner" på exempelvis Facebook inte har en aning om vem jag är som person och inte ens ids ta reda på det (att jag satte vänner inom " " är inte ironiskt menat utan är det namn som Facebook använder för kontakter). Att det blir ett stressmoment.
Mitt avslut, måhända tillfälligt, med cyberkonversationer kommer att ske inom kort.

För övrigt har jag nyss kommit in efter att ha träffat en person på riktigt (IRL för cybernördar) och det är tusan så mycket trevligare, givande och utvecklande än att skriva inlägg, mess, meddelanden, hälsningar på diverse sidor och därmed ha en platt konversation via nätet.

Nej, tacka vet jag att sitta på ett skönt ställen en ljum sommarkväll och prata


VCD


Kommentarer
Postat av: C

Du har redan min uppfattning och åsikt i ämnet. Tror det är tydligt sedan gårdagen och alla andra dagar.



Vi ses i skogarna!

2009-04-27 @ 09:17:49
URL: http://newseason.blogg.se/
Postat av: Trapper

C: Kom nyss hem från skogen men du var inte där :)

2009-04-27 @ 17:34:01
Postat av: Trapper

:) betydde inte att jag tyckte det var roligt att du inte var i "min" skog...ja, du fattar

2009-04-27 @ 17:36:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0