Benen skrek...

På dagens cykeltur bestämde jag mig för att hoja upp på toppen av Bryngfjordsbacken. När ett par killar på golfklubben, där jag stannade för vattenpåfyllning, dessutom sa att jag inte skulle fixa det blev naturligtvis utmaningen än större.

När jag hade cirka en tredjedel kvar (uppskattningsvis) skrek benen "stanna...idiot!"...mjölksyran (tror jag) sprutade ut genom öronen men belöningen var desto större när jag kom upp på toppen.

Lite trött...

Svettig blogginnehavare

Från toppen av Bryngfjordsbacken

Bild från toppen



Väl nere igen kändes benen förvånansvärt pigga och resterande del av turen var inga problem. Tog lite omvägar på grus och stigar innan jag var åter på Kvarnbergsgatan.

Dusch!

Senare på kvällen ca 20.45:
Endast en ledig vardag kvar av semestern. Faktum är att det just nu inte känns så tungt att gå tillbaka till jobbet.
Det är ju bara tjugo veckor kvar till julledigheten.

Sista vardagen skall delvis spenderas på Hammarös golfbana dit jag blivit medbjuden på spel.

Om det blir någon cykling imorgon vet jag inte men jag har läst mig till att det finns stigar att utforska vid Stockfallet. Vid närmare eftertanke tror jag att jag kommer ihåg lite av de stigarna eftersom jag bodde några år på nämnda ställe.
Om inte imorgon så blir det någon annan dag, svårare än så är det inte.



VCD


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0