Från moll till dur

Tävling och prisutdelning är nu avklarat och jag sitter här, efter att ha fått på mig mjukisbyxor, och konstaterar att jag idag spelat min sämsta golf på säkert femton år.
Det var regnigt, blött, tungt, segt och hade det inte varit för att vi trots allt skrattade en del i vår boll hade det varit fullständigt bortkastat.
Men...om man inte spelar så bra själv gäller det att ha koll på vilka som kan göra det bättre. Genom att satsa på rätt häst (eller spelare) så slutade dagen i dur ändå.

Imorgon blir det final i matchspelstävlingen som pågått. Jag startar klockan 11.30 och borde vara klar på tre-fyra timmar så att jag kan få sticka ut i skogen.

Just nu värker benen och ryggen efter dagens vedermödor men jag hoppas att lite sömn, streching och en ordentlig uppvärmning imorgon skall råda bot på det.

Nu skall jag ägna mig åt vovven som varit ensam större delen av dagen.



VCD


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0