Istid på väg

Sitter på mitt nya kontor och tittar ut i mörkret som störs av ett par reklamskyltar. Det är tyst och lugnt i korridoren och kaffekoppen står lätt rykande på mitt skrivbord.
Jag skall jobba två dagar för att därefter vara ledig i en och en halv vecka.

Kändes som man gick upp i ottan idag efter att ha varit ledig i några dagar. Jag har väl varit uppe ungefär samma tid även de lediga dagarna men då har jag ju valt det själv.

Konstaterar att det regn och plusgrader jag läst om inte har kommit utan det är ännu vitare och ännu mer snö ute. Även på bilen som fick borstas fram.

Förutom snön så är det riktig kyla på gång. Läser på expressen.se att det kan bli - 25 grader i Karlstad på tisdagsmorgonen.
Långkalsonger på med andra ord!



VCD


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0