Puls plus puls=trötta ben

Potatisen kokar strax på spisen. Vovven ligger trött på golvet efter att vi nyss kommit hem från en skön vinterpromenad på dryga timmen.  Vi trampade på riktigt ordentligt i den ganska tunga snön så det känns i benen just nu.

Snart skall resten av familjen hämtas till den traditionella juldagslunchen med potatis, köttbullar och vitsås. Detta är en rest från den tiden då det fanns medlemmar av familjen som åt lutfisk. Nu finns det ingen kvar som gör det men traditionen lever vidare.

Julafton var lugn och trevlig. Lagom med mat och godsaker. Mamma kunde naturligtvis inte hålla sig utan hade med presenter i form av arvegods. Jag och min bror fick dela på mormors bordssilver under förutsättning att vi använder det till vardags.
Så får det bli.


Lite senare samma dag:

Körde hem mamma till Åmål efter lunchen och på vägen ner mötte vi snöandet som pågår utanför fönstret just nu. Efter att vi mött det fortsatte det hela vägen ner och hem.
Det tog lite extra tid att köra grund av detta. Trafiken gick mer långsamt än normalt och plogbilarna hade inte hunnit ut.

Med tända ljus och ett fungerande element sitter jag och längtar ut igen. Det kanske blir en sväng i skogen senare. Det blir definitivt en tur imorgon. Golfbana eller skärgård står högst upp på vart-jag-vill-åka-listan just nu.
Jag gillar snön :)



VCD


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0