Rätt eller fel?

Sitter och läser på aftonbladet.se. Idag delas Nobels fredspris ut och det känns väl sådär att Barack Obama får det.
Jag kan tänka mig att han kan vara en kandidat framöver, när man kan se vad som hänt under hans tid som president, och vad han kunnat påverka, men redan nu?
Njae...jag ställer mig tveksam till det.

Det känns som att kommittén gått på de saker han sagt snarare än gjort och ännu har (i mitt tycke) inga förändringar skett. Irak och Afghanistan har fortfarande amerikanska soldater i sina respektive länder och vad jag förstår skall missionen i Afghanistan utökas.

Jag kan inte påstå att jag har någon annan, bättre kandidat just nu som jag kan framföra men USA:s nuvarande president hade inte varit en av dom om jag hade föreslagit för detta pris innan det blev känt att han fick det.



VCD

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0