"Golf går för långsamt"

Helgen avlöpte i sakta mak med förlust i innebandymatchen i Grums (fan!). Efter hemkomst intogs ryggläge i soffan och ett visst lugn infann sig i kroppen.
På söndagen satte golfsäsongen igång...eller, golfbanan besöktes med tillhörande vivvar och det är en skön känsla att vandra runt på de öppna ytorna och visualisera alla bra slag jag skall slå i sommar, alla trevliga rundor jag skall gå, alla skratt och även alla förbannelser jag kommer att uttala över ett missat slag eller putt. Mitt promenadsällskap tror inte att golf är en sport för henne eftersom det går för sakta. Hoppas att jag får chansen att visa upp helheten med ett trevligt klubbliv efter eller före en runda i sommar ;-) 

Idag har det varit arbete igen och nu är man inne i vanliga rutiner där veckorna kommer att rulla på En del förändringar redovisades idag och en del förutsättningar kommer att redovisas på torsdag. Känns väl ganska ok om vi bara får till en miljö att arbeta i som är värd namnet.
Jag hittade tre böcker på jobbet som inhandlades och som nu ligger i "skall-läsa-högen" på bordet bredvid sängen

Vidare har dagen inneburit ett oväntat telefonsamtal som inte bara är positivt utan satt igång en hel del funderingar. "Blast from the past" kan man säga.

Golfbanan besöktes åter med samma trevliga promenadsällskap och samma vivvar...var liiite blötare i marken idag så nu ligger en trött, nyduschad Zacko i sängen och sover gott.

Nej, nu blir det lite käk, slappande och zappande.




VCD

Kommentarer
Postat av: C

Möjlighet kan finnas att du får chans att visa upp helheten, vad gäller golf alltså ;), men jag kan inte lova att jag kommer ha tålamodet eller att jag inte kommer stå och hoppa på stället, alternativt ruscha mellan hålen.

2009-01-14 @ 12:48:46
URL: http://newseason.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0