Tre vise män eller....

Trettondagen firas till åminnelse av att det var då som de tre vise männen hittade fram till Jesusbarnet efter viss stjärnnavigation.
Men...
Vad hade hänt om nu de tre vise männen hade varit kvinnor?
  • De hade stannat och frågat efter vägen.
  • De skulle ha kommit fram i tid.
  • De hade hjälpt till vid födelsen.
  • De hade städat stallet.
  • De skulle haft nyttiga presenter med sej.
  • Någonting att äta skulle också funnits med

Men......vad hade hänt när de gått därifrån?  
                        

Direkt efter när de gått från stallet:

  • "Såg ni vilka sandaler Maria hade på sej till den tunikan. "
  • "Barnet är ju inte ett dugg lik Josef. "
  • "Tänk att de har alla husdjuren inomhus tänker de inte på allergirisken! "
  • "Jag har hört att Josef är arbetslös också! "
  • "Å åsnan var inte riktigt klok ju! "
  • "Undrar när jag får tillbaka min lasagneform? "
  • "Oskuld? Vilket skämt! Jag känner Maria sedan gymnasietiden"


Annars har dagen varit bra. Det började med en trevlig skogspromenad tillsammans med C och vivvarna. Efter det väntade soffan som sedemera blev en timmes sömn i sängen =)
Kvällen avnjöts med samma sällskap minus en vovve. Pizzan smakade bra och diskussionerna var intressanta, roliga och utvecklande.
Eftersom jag har förmånen att vara ledig även imorgon så blir jag nog uppe en stund till. Skall surfa runt lite på datorn, kolla lite TV och prata med Zacko.



 
VCD

Kommentarer
Postat av: C

Vad i helvete?! Samtliga alternativ om vad kvinnorna hade sagt efter besöket i stallet var fel.



Kvinnorna hade sagt: "Fan vad dålig Josef var på fyrkant. Han orkade ju ingenting. Och dålig andedräkt hade han också. Tacka vet jag Maria!"

2009-01-07 @ 08:17:53
URL: http://newseason.blogg.se/
Postat av: Trapper

Å fan...det visste jag inte

2009-01-07 @ 09:33:00
Postat av: C

Det är mkt du inte vet när det gäller De Tre Vise Kvinnorna ;)

2009-01-07 @ 09:38:09
URL: http://newseason.blogg.se/
Postat av: C

Hahaha, jo du... inlägget passade mig perfekt. Jag tackar!

2009-01-07 @ 10:57:24
URL: http://newseason.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0