Walk on by..

Dagens tema har varit "promenad". I morse blev jag påmind om att jag och C skulle gå till jobbet idag. Kanontrevligt...vi travade iväg och kom till jobbet. Pratade och hade trevligt på vägen.
Lite senare promenerade samma sällskap till stadens centrum för lunch. Skön promenad och god mat med påföljande not-so-power-walk åter till arbetet. Så långt allt gott...

När jag sen skulle hem sjönk trevlighetsidex avseende promenader med flera steg, punkter, procent eller vilket sätt man nu föredrar att mäta just trevlighetsindex med. Vadan detta?

Jag fick gå hem själv...ensam, alone, allena. Ingen att prata med om livets allvarligheter eller trivialiteter. Känner att bättre planering kommer att krävas i fortsättningen för att detta icke skall upprepas.

Gå till jobbet...bil hem? Svårt rent logistiskt.

Cykla till jobbet med sälskap...cykla hem vilket gör att man kommer fortare hem trots att man är själv? Jo...cykeljäveln måste fixas bara.
Hmm...det är kanske det som gäller på sikt.

Dagens I-landsproblem: Säkringen till motorvärmaren går ständigt, vilket kommer att innebära att jag får sätta mig i en kall bil på mornarna nu. Får ringa hyresvärden....för det kan väl inte vara fel på min bil och dess säkringar??

Dagens bok: "Samlarna" som tidigare omnämnts. Kommit in i den riktigt bra och slutet ser ut att bli rafflande.

Dagens köp: Tre nya böcker från jobbet. Hittade en fortsättning på en bok jag läste ut förra veckan..bra!

Dagens upptäckt: Apocalyptica. Finsk stråkhårdrock. Skall ordnas (läs:laddas ner) fram mer att lyssna på.


VCD

Kommentarer
Postat av: C

Om jag minns rätt var det inte du som upptäckte gruppen, utan vår finske lagkamrat Rolf :)

2009-01-14 @ 12:47:16
URL: http://newseason.blogg.se/
Postat av: Trapper

Så sant, så sant....jag menande att det var en ny upptäckt för mig och Rolf var den som öppnade dörren =)

2009-01-14 @ 14:34:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0