[email protected]

Så har då den "riktiga" semestern startat. Eller, startat och startat...det är väl först på måndag egentligen som den första lediga dagen infaller.
Jag kan direkt konstatera att det finns människor i min omgivning som verkar ha bättre koll på när det är tid för ledighet. Detta skriver jag eftersom regnet slår mot mina fönsterbleck just nu.
Fast lite mysigt är det ju med smattrandet....

Tre veckor kommer jag att vara ledig och det är väldigt lite som är planerat. Det oplanerade tillsammans med vetskapen om att jag inte behöver vara på jobbet dessa veckor är riktigt skön. 
Det som gäller kommande vecka är i alla fall golf då jag kommer att spela fyra-fem tävlingar men efter det så är det bara ledighet.

Eftersom jag kommit igång ganska bra med träning så kommer det att få ta tid och då framför allt cykling.

Detta nyfunna intresse har lett till att jag har en inköpslista på måste-ha-grejer som skall införskaffas vid lön:
-Vadderade cykelbyxor
-Cykeldator
-Cykelhjälm

Jag hoppas att något eller några pass under sommaren kan ske med sällskap som kan visa mig lite stråk, tips och hur denna träning går till. Hoppas att nån känner sig träffad ;-)

På lite längre sikt finns en plan/dröm om en ny cykel så att jag kan vara mer flexibel och inte behöver hålla mig till vägar. Troligen blir detta kommande vår.

Stavgång är nu testat två gånger och det känns ganska bra. Jag märker att det aktiverar fler muskelgrupper än vanlig gång. Det måste vara så eftersom jag har träningsvärk på andra ställen än vanligt :-)

Nu skall jag lyssna vidare på det fallande regnet.


VCD

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0