Vad hände med 20...21...?

Min bror ringde härom kvällen och ställde frågan som finns i rubriken. Han menade gradantal. Vi hade trettio grader och fick sen tretton, fjorton över en natt.
Jag är benägen att hålla med honom. Vad hände med graderna mellan dessa gränser?
Det vi i Sverigen kallar "lagom"....

I min värld är det fullt tillräckligt med tjugo, tjugoen grader så att man kan var ute utan att bränna sig. Att man kan sova på nätterna.
Skall direkt sägas att jag inte lidit av att det varit lite kallare. Jag har sovit bättre på nätterna och har kläder så att jag klarar av att vara ute i regn och rusk. Inte minst då gårdagen ägnades åt promenad med sällskap i hällande regn men alla inblandade var rätt klädda och glada och kaffet som medföljde smakade riktigt bra, i alla fall under de förutsättningar som rådde. Det gjorde inget att regndroppar föll ner i koppen :-)

När jag nu sitter och skriver har jag kommit hem från en cykeltur och laddar för att återgå en vecka till jobbet. Känns sådär just nu men jag vet att det går lite lättare väl man är på plats och veckan går nog ganska fort...hoppas jag åtminstone.

Jag hoppas även att veckan som kommer kan bjuda på lite lagom temperaturer så att man kan göra de saker man vill utomhus utan att behöva anpassa klädseln alltför mycket. Träning undantaget då det är bra att ha där för avsedd utrustning :-)

Köpte en pump till cykeln på Team Sportia igår. Fyra pumpdrag så gick den sönder. Byte imorgon! Jävla skitpump.

Jag har börjat förstå varför de som cyklar mycket har speciella byxor med stoppning på vissa ställen. Det känns som att valda delar är på väg att gå i symbios med njurarna efter ett pass.



VCD

Kommentarer
Postat av: C

Har du köpt vadderade cykelbyxor än?

2009-07-16 @ 22:15:38
Postat av: Patric

Nej, alla inköp (byxor, cykeldator) sker av olika skäl den 27/7 :-)

2009-07-17 @ 08:12:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0