Working holiday

De första fyra dagarna av min semestervecka har ägnats åt arbete. Redskap har varit liten bil, regnställ modell vägarbetare och röjsåg.
Otroligt avslappnande att inte behöva tänka och att samtidigt se resultat direkt av det arbete man utför.
Jag har alltså jobbat med att ta bort sly och gräs på "min" golfbana.
Har gått omkring som den värste skogshuggare. Skäggig, skitig, svettig och sådär skönt trött på kvällarna.

Idag kom så regnet och det har hittills lett till att den första dagen av den tävling vi skall arrangera, från fredag till söndag , har fått ställas in. Enligt rykte har det kommit sextio millimeter regn på trettio timmar. Banan passar just nu bättre för bad än golf.
Jag tycker synd om de som jobbat som attans under en längre tid för att arrangera tävlingen samt att få banan i det kanonskick den är just nu om vi bortser från vattnet.
Vidare är det synd om de som rest långt för att spela och få beskedet att första dagen är inställd. 
Hoppas, hoppas att regnet slutar så att alla dessa människor får genomföra det man planerat under en längre tid.
Själv har jag inte varit så mycket involverad så att det skulle vara synd om mig. 

På måndag väntar det vanliga arbetet igen. Dock endast en vecka innan ny semester väntar.
Denna gång tre veckor så det blir lite mer på riktigt.


VCD

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0