Du gamla du fria...

Svensk nationaldag igår...jaha...känns så konstruerat för att försöka efterlikna andra länder där det verkligen betyder något. Jag tror inte att speciellt många ens vet anledningen till att vi firar just den 6:e juni.
Det som är bra är att det är röd dag sedan några år tillbaka och trots att det i år inföll på en lördag får vi ta ut det som en ledig dag inom kommunen.

Min nationaldag spenderades på ett golfkansli hela dagen och trots att det var en trevlig dag var det underbart skönt att komma hem och träffa vovven och försvinna ut en stund.
Jag lade inte speciellt mycket energi på att det var just nationaldag. Faktum var att jag inte reflekterade över det förrän jag såg nån blänkare om firande på TV.

06.00 ramlade jag ut i morse och fick vara helt själv i Mariebergsskogen en timme. Golf var bokat till kl 09.40 som gick ganska bra och precis när jag satte mig här kom jag ur duschen efter att ha varit ute hela dagen på såväl golfbana som i skog.

Fyra veckor kvar till första semesterveckan...känns som att jag kan räkna ner nu. Det är två femdagarsveckor och två fyradagarsveckor som återstår.

Nu väntar en, förhoppningsvis, vanlig arbetsvecka som jag vet inleds med att flytta kontor imorgon.


VCD


Kommentarer
Postat av: C

Hur gick kontorsflytten?

2009-06-09 @ 14:28:33
Postat av: Trapper

Ganska bra. Mycket saker på liten yta.

2009-06-09 @ 17:45:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0