Funderingar i skogen

Under dagens promenad gick jag och funderade på lite olika saker som sker i vår omvärld just nu.
Inte de stora sakerna som miljön, finanskrascher eller så utan det som fastnade i mitt huvud var:

Hur f*n kan en fotbollsspelare kosta en miljard? Tusen miljoner, 1 000 000 000??
Fullständigt ofattbart för mig.

Hur kan två sextonåringar mörda en femtonårig flicka?
Vart tusan är vi på väg?

7.1 % av de som röstade i EU-valet tycker uppenbarligen att det viktigaste på den politiska agendan är fri fildelning.
Å andra sidan tycker då 92,9 % att andra saker är viktigare.

Får nog fortsätta att fundera men jag tror inte att jag kommer att förstå ändå...



VCD


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0