Dygnsmedeltemp från 0 till 10°C, 7 dygn i sträck

Igår såg jag ett par bäckar där vattnet rann sådär vårigt. Det var underbart och vädret förstärkte bara känslan av att våren är här eller snart i alla fall.

Vår enligt meteorologisk definition: dygnsmedeltemp från 0 till 10°C, 7 dygn i sträck

Idag har jag varit på VM i tråkiga konferenser...kunde nästan betalt för att slippa skiten.

Annars har veckan varit bra i det stora hela. Jobbet har flutit på som det ska. Trevligt sällskap på promenader med mycket skratt, blöta fötter och halkiga vägar har varit skönt och rogivande.
En nedspydd säng (av hunden) är nästan det enda som stört friden tror jag.

Helgen skall anvädas till att läsa, kolla hockey, promenera i solen och må bra.


VCD

Kommentarer
Postat av: C

Vad fint vi kompletterade varandra i kunskap om definitionen av årstiden vår. Idag däremot är det 5 grader varmt och snö. Vet inte vad jag vill kalla det, men ordet Gökdämpare ligger ju inte alls långt bort.

2009-03-22 @ 13:51:16
URL: http://newseason.blogg.se/
Postat av: Trapper

Gökdämpare....hmmm, får fundera på det ordet ett tag men preliminärt är det ett mycket bra ord.

2009-03-22 @ 14:54:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0