Kontemplation

Cirka trehundra meter från där jag sitter och skriver brann en majbrasa igår kväll  och jag såväl hörde som såg folk vandra dit.

Själv valde jag en annan form av Valborgsmässofirande...
För ungefär en vecka sedan blev jag visad ett smultronställe av en mycket god vän som jag valde att återvända till igår kväll.

Jag har ingen aning om vad stället heter och det är egentligen oväsentligt. Platsen ligger där, lite i skymundan, och efter en kortare vandring på en liten skogsstig öppnar det upp sig och man är framme vid vattnet.

Jag gick ner till stranden där min följeslagare ville bada, eller åtminstone svalka sig och efter en stund gick jag åter upp till stället där det översta av de tre fotona är taget. Jag satt kanske en timme med vågskvalpet som bakgrundsljud och bara insöp atmosfären av denna plats. Till och med vovven kunde sitta avslappnat.






Denna timmes kontemplation gav ett lugn som räckte en lång stund.


VCD

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0