Ove och Billy

Brandbilen gjorde, så vitt jag förstod, succé. "Limpan" verkade minst sagt nöjd.
Hans pappa lekte med en radiostyrd bil som nog var lite avancerad för Linus men farsgubben tyckte det var riktigt kul.

Imorgon kommer målar-Ove och sätter igång med spackling. Ove verkar ha lite lustiga arbetstider så det kommer att bli lite pusslande med att se till att Zacko inte är hemma och inte jag heller för den delen när han skall arbeta. Jag hoppas att vi kan lägga någon form av schema imorgon, jag och Ove.
Allt större målararbete är klart. Det som återstår, och som inte stör tapetseringen, är lite små områden och finlir.

Det jag upptäckt är att allt jag tidigare uppfattat som vitt i lägenheten får en gulaktig ton i sken av det nymålade vita.
Väl tapeterna är uppe skall vissa delar av framför allt köket målas i annan färg. Vilken är inte bestämd ännu men jag ser framför mig att det kommer att bli fint.
Får rådgöra med min inredningskonsult :)

Jag har sett ut hyllor från IKEA som jag skall köpa inom några veckor. Det blir (naturligtvis) hyllan Billy i lite olika storlekar som kommer att pryda mitt vardagsrum fullspäckade med böcker.
Jag skall även ha en smalare hylla i hallen med plats för vantar, mössor och annat. Kan bli snyggt tror jag.

Det skrivbord och soffbord jag har nu skall kastas och annat skall köpas in.
Byråarna (heter det så?) i hallen skall även de på tippen alternativt återvinning så att lite nytt kan få plats.

Jag skall till och med köpa nya gardiner och mattor. Det blir med andra ord en hel make-over efter tretton års boende i samma lägenhet. Jag har inte haft samma möbler hela tiden men nu blir det en total omvandling.

Gymmet om tjugofem minuter.


Lite senare:
Duschad efter femtio minuter på gymmet. Skönt att vara igång igen efter att inte varit där på dryga två veckor. Jag tog det ganska lugnt och hade lite lättare vikter än senast jag var där. Passet kändes helt klart okej.

Kommande vecka och framåt får det bli lite skärpning från undertecknad med träningen. Skall försöka komma iväg tre gånger per vecka till gymmet och nåt löppass där emellan. Att testa spinning ligger också i närtid.

Nu blir det mat.



VCD

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0