Xmas preps

I år skall min mamma och bror fira jul hemma hos mig i min "nya" lägenhet. Det skall bli kul att få ge tillbaka lite till mamma och sköta alla förberedelser så hon kan komma och sätta sig vid dukat bord.
Ja, i alla fall nästan. Hon får fixa köttbullarna så att vissa saker blir som vanligt.

Inför detta, men även till stor del för att jag numera själv vill, har jag idag införskaffat två elljusstakar samt en adventsljusstake för levande ljus.
Allt för trettio kronor.
Ibland är det bra att jobba där jag gör...i alla fall när det gäller inköp av prylar.
Det är nog det enda som är bra när jag tänker efter.

Jag kommer inte att skaffa julmusik, det är en sak som är klar.
Det skall inte spelas innanför mina väggar, ens på julafton.

Idag, fredag, flexar jag ut vid halv tre. Skönt att förlänga helgen, om än bara med ett par timmar.

Får se om något av det som inte genomfördes förra helgen blir gjort nu.
Jag håller på att jaga målaren för att få reda på vilka dagar som det skall arbetas i lägenheten. Jag hoppas att få röja undan för det sista som skall göras.

Annars blir det nog en ganska vanlig helg med lite skog och träning. Inte det sämsta :)



VCD

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0