"Du vet, jag är ju morfar"

Idag fick jag mail från en gammal kompis, Anders, jag inte haft kontakt med på några år. Hans telefonnummer fanns med i mailet så jag ringde upp direkt.
Han berättade att han försökt fått tag på mig en tid men att det inte var så lätt eftersom jag inte finns med på Eniro och liknande sidor.
Nåväl, han ville bjuda in mig till sitt femtioårskalas som kommer att gå av stapeln om nån månad och jag insåg att tiden gått fort de senaste åren.
"Femtio", tänkte jag..."jo, det stämmer ju faktiskt".

Vi pratade vidare om ditt och datt och efter en stund säger jag, på skämt, att "dina döttrar måste väl vara typ tjugosju-tjugoåtta nu", varpå han svarar "ja, det stämmer ganska bra, du vet, jag blev morfar för tre år sedan".

Nu insåg jag att tiden gått väldigt fort.

Vi pratar alltså om två tjejer som i min värld leker med Barbiedockor och blåser såpbubblor.

Det kommer att ta kvällen i anspråk för att landa i denna nyvunna kunskap.
Anders är morfar!

Det var inte länge sedan (jo, tydligen) som vi lirade golf på den nyöppnade golfbanan på Hammarö.

Fan, det känns som det var igår (nåja) som vi satt och drack rödtjut hemma hos mig och ramlade in på Plaza lagom förfriskade.
Nu vet jag ju att senaste gången jag drack alkohol var 1992 och vid det tillfället var inte Anders med men ändå...

Nu skall jag ner i tvättstugan och jag hoppas att jag snart är tillbaka så jag inte fastnar därnere och filosoferar vidare.



VCD

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0