Karaktärsskillnader

Det har säkert inte undgått någon som läser denna blogg att skogen är en viktig del av mitt liv. Den luft, tystnad och de dofter som finns där är en lisa för själen.
Då det dessutom är så färggrant som nu under hösten ger det en extra dimension till att det är viktigt för mig att kunna ta mig ut i skogarna.

Under de senaste dagarna har jag varit på lite olika ställen och ingen skog är den andra lik.
Det är olika karaktär beroende på om det är löv- eller barrskog. Om det växer på sandig eller mer jordig mark och om det är inland eller sjönära.

I de två inlägg som föregår detta finns bilder på lövskog samt ett par mindre träd nära sjön vid Tynäs.

Dagens bild kommer från I2-skogarna där vi idag vandrade omkring i gammal storskog där trollen när som helst kunde komma fram ur sina skrymslen.

Det är bland annat denna skillnad i karaktär som gör att jag mer än gärna återvänder till de marker vi kallar skog.


 


VCD


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0