I don't like mondays

Med regnet smattrande utanför och värmeljus som brinner på bordet och i hyllan tar jag mig an den sedvanliga söndagsångesten.
Eftersom jag just nu inte finner nåt nöje eller glädje i att gå till jobbet är motståndet än hårdare än en vanlig söndag. I ett kort samtal med chefen i fredags yppades det lite försiktigt att det kunde komma att ske förändringar inom kort. Jag hoppas på det bästa.

Idag har jag varit ute och cyklat med C och J. Skitkul att inte vara själv på vägarna och en bra sträcka i Sörmon med omnejd avverkades. Mitt nyinköpta cykelställ klarade tre cyklar som utlovats så nu går det att fara omkring och hitta nya ställen att hoja på.
Ramlade ett par gånger med lite blessyrer som följd. Så skall det tydligen vara enligt de mer erfarna cyklisterna som var med på turen.

KMTI fick inget besök av mig idag. Möjligt att det blir imorgon om inte vädret innebär hoj.
Den instruktion och det program jag skulle få i onsdags är flyttat till kommande onsdag.

Mina arbetstider går över på vintertid imorgon, Det innebär att hemgång inte sker förrän klockan fem på eftermiddagen istället för, som nu, kvart över fyra.
Det gör ju inte arbetet roligare direkt. Att behöva vara där längre varje dag.

Är helt klart inne i en svacka...

Nu ligger Zacko i soffan och tittar på mig med stora ögon.
Jag ska göra honom sällskap resten av kvällen.



VCD


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0