Lite sen sist

Ett par dagar har gått sedan förra texten skrevs och jag tänkte göra en kort uppdatering om vad som skett.

Torsdagen omfattade Förvaltningsmästerskap i golf och jag kom trea av åtta deltagare. Helt ok resultat och med största sannolikhet den sista rundan för i år. Någon form av sammanfattning av mitt golfår kommer nog så småningom.

Fredagen var en riktig skitdag och jag kände mig låg mest hela dagen. Kom ifrån jobbet lite tidigare än vanligt och gick ut i Sörmon med Zacke för att få lugn och ro. När jag kom hem åkte cykelkläderna på och jag hojade iväg cirka tre mil. Strax innan jag var hemma bestämdes det att vi skulle ut med vovvarna och det blev gamla flygfältet denna gång. Ett skönt strosande i gräset under en knapp timme tog vid och jag fick dessutom en extra vovve med hem som till och med sov över. Jättemysigt med två vovvar i sängen :-)

Just det...höll på att glömma att jag blev uppringd av SVT och fick reda på att jag anmält mig till ett frågeprogram som heter "Vem vet mest".
Jag fick svara på tjugo frågor och hade tydligen såpass många rätt att jag kvalade in till en tv-inspelning :-)
Den sjätte december skall jag till Göteborg och deltaga i detta program. Spännande!

Lördagen har varit en städ och röjdag. Den inleddes med överlämnande av översovande vovve. Därefter en tripp till Skutberget och vidare till seriepremiären för Karlstads damer i elitserien.
Senare på dagen vidtog röjandet av skåp och hyllor här hemma. Mer skräp och skrot packades ner och en del forslades bort till avfallscontainrarna på Sommaro. En del får vänta tills måndag. Tvätt av lite kläder samt dörrar och dörrlister stod på agendan efter det.
Eller, agenda...det blev så helt enkelt. Inte direkt planerat men nödvändigt. 

Nu när jag satt mig här har jag ganska nyss kommit in från en skön stund i kvällssolen med lite mat och trevligt sällskap.
Jag har tänt några värmeljus och det känns ganska ok just nu.

Imorgon blir det förhoppningsvis mer cykel och ett pass på KMTI.



VCD

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0