Morgonpasset

Skrev igår att jag hoppas fylla min oplanerade tid med sådant jag gillar.
Nu vet jag inte om jag gillar att städa men resultatet efteråt gillar jag definitivt.

Imorse, efter att det var skäligt att dra igång dammsugaren, började en städfrenesi som pågått i nästan tre timmar.

Gardiner nedtagna och tvättade. Gardinstångsfästen nedskruvade. Mer lister och dörrar rengjorda. Två promenader (korta) med vovven. Skurat golv. Dragit fram möbler som inte varit framme på ett tag och städat bakom.
Fan, det var som ett fyspass. Fick byta tröja alldeles nyss haha...

Egentligen är det nog förberedelser inför målning och tapetsering jag gjort men det får ju klara bonuseffekter.

Lite senare:

När jag ändå bytte tröja fortsatte fysen med fyra kilometers jogg på Sörmon. Jätteskönt.
Det var lagom varmt och en lagom sträcka.
Städningen fortsatte när jag ändå var svettig efter löpturen med att hänga upp de nytvättade gardinerna samt fönsterputs på insidan.

Nu blir det dusch och sedan tror jag att jag åker och kollar på innebandymatchen mellan Karlstad och Skoghall.

Tyvärr har min cykelmentor stukat foten så det blev inget hojande idag.

Imorgon måste jag ut och cykla, även om jag blir själv. Helgens träning kommer sedan att avslutas på KMTI med mitt nya träningsprogram.
Söndagar har blivit en liten favoritdag för gymmet då det är ganska folktomt framåt halvfemtiden.



VCD

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0