Pizza i gräset

Det är så skönt att man kan tycka att det är komiskt och bara skratta åt att alla återvinningsstationer var stängda igår. Tänk om man skulle varit irriterad och grinig istället...hur mycket energi hade inte det kostat? Nu gav det energi istället genom att vi flinade oss igenom en timmes bilfärd på jakt efter en öppen station.

Att pizzan blir omkullsprungen (jo, faktiskt) och nästan rasar ner i gräset skulle också kunna göra att vissa anser att dagen är på gränsen till förstörd.
Vi skrattar åt det och låter det bli en anekdot och sen skrattar vi lite mer....

Ja just det, vi joggade fyra kilometer också :-)
Då fanns det regler jag fick lära mig efterhand...bland annat att det inte var tillåtet att få den andre att garva. Om detta skedde bestraffades man med två extra varv. Såg till att låta bli väl regeln hade blivit känd. Det räckte med de kilometer vi sprang i min återkomst till löpandets värld.

Ser att ordet "skratta" kommit med många gånger i texten. Det är bara bra tycker jag :-)


VCD


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0