Röjt, röjt kommer aldrig igen...

Tack vare inspiration från min vän så har jag idag röjt i min källare och kommer att kasta cirka nittio procent av all skit som fanns därnere.
Röjningsarbetet fortsatte i lägenheten med mer skräp som följd och jag skulle nog kunna hållit på en stund till med att kasta prylar som inte använts på tio år eller mer.
På söndag går skräplasset till därför avsedd soptipp.

Fantastiskt så mycket saker man samlar på sig under årens lopp. Ändå tycker jag att jag slänger en del med jämna mellanrum men det verkar vara en aldrig sinande källa med grejer som inte fyller något syfte längre.

Till exempel borde jag kunna kasta en stor del av mina kläder som jag inte använder. Får se om det hinns med under helgen kanske.

Jag har en bunt tekniska prylar med sladd som jag aldrig kommer att använda igen. En trasig skivspelare, eller som vi sade förr, en grammofon :-). Två högtalare till en stereo jag inte har kvar.
Frågan man ställer sig är "varför finns dessa kvar"? Användningsområdet är inte ens begränsat...det är obefintligt.

Jag ryckte ner högtalare till en hemmabio vars förstärkare (eg en dvd) jag har sålt och högtalarna har suttit på väggarna som en mycket anskrämlig väggprydnad.
Jag vågar inte kasta dessa ännu, de har förpassats till källaren för att köras till tippen nästa gång haha...



VCD

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0