Ännu en (arbets)vecka till handlingarna

Äntligen fredag!

Efter jobbet igår åkte jag till Hammars udde med Zacko och gick en runda på fyrtiofem minuter. Han fick bada lite och jag fick njuta av den sköna solen.

Jag blev under torsdagen erbjuden ett jobb eller åtminstone en intervju, vi kom egentligen aldrig så långt att jag fattade vilket.
Problemet var att jobbet var endera i Arvika eller Karlskoga och det funkar inte med vovven. Det funkar inte heller eftersom jag inte har någon som helst kunskap om den lokala arbetsmarknaden eller kontakter på nåt av dessa ställen.
Jobbet var "jobbcoach" på ett privat företag och det var inte så svårt att tacka nej när förutsättningarna lades fram.

Benen har varit sega efter löpningen. Jag känner klart och tydligt att jag har muskelfästen ovanför mina knän.
Trots detta skall jag försöka komma ut och cykla ikväll.


Lite senare på dagen/kvällen:

Blen lade av idag.
Raskt konstaterade jag att det var startmotorn som var kass. Problemet (ett av dom) var att jag inte visste vart den sitter eller hur den ser ut. En kille på jobbet berättade allt om startmotorer och erbjöd sig att cykla hem tillsammans med mig för att se om han kunde fixa den.
Klart man tackar ja till hjälp och vad jag fick med mig hem var ingen mindre än McGyver...just det, den killen som kunde fixa allt med en liten kniv, tuggummi samt lite trassel.
Det var batteriet (så mycket för mina kunskaper haha) som var urladdat. Lite fixande och trixande och springande igång av bilen så startade motorn och nu funkar den som den ska.

Cykeln plockades fram efter jobbet och jag körde trettiotvå kilometer på sega ben idag men nu känns det skönt. Ska ta ett par mackor och lite yoghurt och sen blir det lugnt ikväll.
Möjligtvis att jag försvinner ut en stund med vovven.

Vädertjänsten lovar okej väder för helgen så jag kommer att försöka vara ute så mycket som möjligt. Nu skiter jag ju egentligen i om vädret är bra eller mindre bra, jag klär mig efter de förutsättningar som råder men sol är skönare än regn just nu.



VCD

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0