Morgonstund

Vaknar tidigt på mornarna och har gjort så ett tag nu. Är kanske ljuset som vill att jag skall gå upp istället för att ligga och tryna under täcket?
Sitter just nu med en kopp kaffe och har läst lite nyheter på nätet utan att komma ihåg vad jag läst.

Har kört tre pass på hojen så jag vågar nog säga att jag är igång med cyklandet. Ett av passen var på I2-området och det såg lovande ut vid flera tillfällen men på varje väg jag tog kom jag snart fram till snö med påföljd att jag fick vända.
Hann bli riktigt skitig i alla fall och det blev dryga milen.

Idag blir det landsväg för hela slanten.

Fick ett trevligt besked när deklarationspappren kom häromdagen.
Jag säger som i Robin Hood "-Prisa Gud...här kommer skatteåterbäringen".

Personalfest på jobbet kommande fredag. Den kommer att genomföras utan mitt deltagande.

Driving rangen på golfbanan har öppnat. Vi skall ha städdagar de kommande helgerna...snart så slår jag ut på första hålet varpå även golfsäsongen är igång.

Just nu ser jag solen bryta igenom över Mariebergsviken.

Ska nog hämta lite mer kaffe.

Lite senare:
Helt oplanerat kom jag ut med vovvar och sällskap på en underbar morgontur till vackra Hammarsudde. Skönt väder, skratt och prat. Om dagen fortsätter som den startat blir det en bra dag.

Ännu lite senare:
Ytterligare en promenad, två fikastunder i solen och ett träningspass senare kan jag konstatera att tack vare den fina starten av dagen blev resten bra också.
Finns det ett plural på fika? Fikor? Två fikor i solen...hmm, kanske inte.



VCD

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0