Liten sammanställning

Nu när året börjar dra sig mot sitt slut tänkte jag bjuda på en sammaställning av träningsåret 2010.

Jag använder den utmärkta sajten www.shapelink.com för att hålla koll på vad, var och när jag genomfört pass.

Totalt sett under 2010 har 226 pass genomförts. Dessa är fördelade på:

Styrkepass: 62 st
Spinning: 50 st
Kondition: 70 st (inkluderar promenader av "träningskaraktär")
Golf: 44 rundor

Detta ger 4,3 pass/vecka eller 18,8 pass/månad.

Cykelpass ligger under "kondition". Styrkepass i köket med boll är inte inräknade.

Under sommaren var jag lite slarvig med att lägga in alla golfpass varför det kan diffa lite i statistiken men totalt sett stämmer det bra.

När golfsäsongen började stod jag på 6.3 i handicap och vid årets slut hade jag 5.4. Min bästa runda var 74 slag från Bryngfjordens blå.

Målen för 2011 är att komma igång med löpning igen och försöka ha en mer kontinuerlig styrketräning, framför allt under sommaren. Mål inom golfen är att avsluta 2011 på 4.5 i hcp.



VCD


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0