"Natten går tunga fjät.."

Det är måndag morgon och man är på jobbet igen.

Helgen har varit den lugnaste i mannaminne. Jag har verkligen inte gjort något alls. Tänkte träna lite, kanske tvätta ett par maskiner men det slutade med soffläge hela tiden.
Det kanske måste vara så ibland. Veckorna är ju ganska träningsinriktade så vila är väl inte så illa antar jag.

Fredagskvällen innehöll julfest på jobbet. En trevlig tillställning med gröt och julskinka.
Jag fick agera tomte och jag tror att den största anledningen till det var att jag hade en röd tröja, eventuellt i kombination med lätt skäggstubb.
Jag själv fick en dosa portionssnus med mintsmak och en trisslott. Ingen vinst och vad avser snuset så hade inget vidare förarbete skett eftersom jag inte använder vare sig portions- eller smaksatt snus, men det är ju tanken som räknas.

Lucia idag...vad betyder "fjät"?
Jag kommer i alla fall att få lussebullar om en liten stund och det ser jag fram mot.

Ikväll skall jag försöka göra det som helgen borde ha innehållit, det vill säga träning och lite tvätt.
Lite märkligt är det att när jag har hur mycket tid som helst så kan det bli som det blev i helgen, ingenting gjort. En kväll däremot, när vila borde stå på agendan, kan hur mycket som helst ske.



VCD


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0