Teknikens jävla under

Efter träningen igår snabbade vi oss på eftersom jag ville kolla damernas handbollsmatch på TV.
Kom hem, satte på tv:n och...ingenting!
Skiten ville inte gå igång. Jag fick några felkoder på digitalboxen som naturligtvis inte sade mig ett dugg.
Kollade i manualen...ingenting. Bytte box...ingenting.

Slutligen ringde jag till Boxer och efter en stund i telefonkö fick jag prata med en kille som föreslog att jag skulle byta strömsladd...jodå, bild!
Problemet var att bilden snurrade, ungefär som det gjorde förr i världen när tv:n var kass.

Till slut fick satte jag antennkabeln rakt in i tv:n och efter viss möda fick jag bild.
Jag kunde därmed se den sista kvarten av matchen.

När jag sett klart började jag testa olika varianter igen och efter mycket möda tror jag att det löst sig.

Ett I-landsproblem, javisst...men så jävla frustrerande när det för en gångs skull var något jag ville se.

Idag är det ny match som jag skall försöka spela in eftersom det krockar med träningen.
Vad är oddsen att det kommer att funka tro?

Träningen var helt ok och Sverige förlorade matchen.



VCD

Kommentarer
Postat av: Che

Du ser!? Det bästa är att inte ha någon tv.

2010-12-16 @ 09:47:41
URL: http://newseason.blogg.se/
Postat av: P

Jag tror att vi tänker lite olika där men jag respekterar din ståndpunkt :)

2010-12-16 @ 10:10:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0