Väx upp!

Strax innan jag gick hem från jobbet igår frågade en kollega om jag ville följa med honom på hockey. Jag skulle få en biljett som han hade över.
Efteråt konstaterade vi att det var en ganska dålig match men att det var kul att vara iväg trots detta.

Det är lite fascinerande att se (och höra) hur denna sport uppriver sådana känslor på läktaren. Vuxna personer, såväl män som kvinnor, visar sitt sämsta jag genom att skrika och vråla saker som man aldrig skulle säga utanför arenan.
Ofta är det personer som aldrig tagit ett skridskoskär, än mindre ett löpsteg, som vrålar på spelare och domare. Riktigt patetiskt om du frågar mig.

Denna gång slapp jag bli tillfrågad om handkräm i alla fall vilket var fallet då jag var på hockey förra gången. Naturligtvis var det roligare totalt sett den gången också.

Det verkar inte som att det kommer någon ny information idag vad avser organisationsförändringar eller annat på jobbet.

Imorgon åker jag till Örebro två dagar för att deltaga på arbetsmarknadsdagar då jag skall lyssna på föreläsningar och vara med i diskussioner med kollegor från andra kommuner.

Dubbelpass på KMTI ikväll. Inleder med spinning och därefter ett corepass. Brukar vara riktigt trött när jag kommer hem och även under tiden och ser inget annat scenario för denna kväll heller.

Det var lika svårt att komma ur sängen idag som igår.

Ja, just det...Färjestad vann med 3-2 efter straffläggning.



VCD

Kommentarer
Postat av: Che

Det låter som om det var lika illa i arenan som när vi var iväg? Då missade jag inget. Inte för att jag trodde det, men ändå.

2010-12-01 @ 11:51:19
URL: http://newseason.blogg.se/
Postat av: P

Tror det var värre när vi var iväg eftersom det var betydligt mer folk i arenan då men det var ändå fullt tilltäckligt med idioter igår.

2010-12-01 @ 12:28:14
Postat av: Che

Ja. Och så hade FBK-publiken Ahlgrens bilar förra gången.

2010-12-01 @ 14:44:28
URL: http://newseason.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0