Ädel ironi

Den allra ädlaste form av ironi uppstod idag då jag deltog i ett vinlotteri på jobbet och vann första pris.

Tre flaskor av god sort finns nu i mitt kök och jag har för närvarande inte en aning om vad jag skall ha dom till...

Vissa av mina kollegor vare sig förstod eller uppskattade ironin...det gjorde det hela mycket roligare.

Om någon läser detta som inte känner mig kan jag berätta att det ironiska består i att jag inte druckit alkohol sedan nyårsafton 1992 och inte tänker börja nu heller trots denna fina vinst.
Mina kollegor på jobbet visste dock.



VCD

Kommentarer
Postat av: C

Gammal A-lagare som jag är, kan jag köpa dem av dig. Billigt ;)

2010-01-30 @ 14:40:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0