Ekonomisk kursändring

Under 2009 tillkom ett antal utgiftsposter som inte varit så framträdande i min budget tidigare....


Morötter:
Under en vecka i maj eller så fördubblade jag mitt livs intag av denna oranga grönsak. Finns numera alltid i kylen.

Värmeljus/stearinljus:
En produkt jag inte kastat ut många kronor på under mitt liv. Desto mer sedan mitten av november.

Clementiner:
Har jag i och för sig köpt då och då tidigare men nu finns den oranga frukten ständigt bredvid den oranga grönsaken. Kan dock vara säsongsbundet.

Bananer:
Se Clementiner (byt ut "oranga" mot gulgrön och bortse från säsongsbundet).

Cykeltillbehör:
Tidigare har nog endast någon belysningssats införskaffats till velocipeden. En Scott som gjorde entré i juli ändrade på detta.

Kläder, träning:
Har jag alltid haft ett bra urval av. Jag har mer eller mindre sett dom som arbetskläder i samband med att jag lett träningar. De har även fungerat utmärkt som mysbyxor hemma. Jag har dessutom fått det mesta gratis via innebandyn vilket inte är fallet nu. Skall direkt sägas att om alternativet för att få gratis grejer är att återgå till ledarskapet tar jag gärna den utgiften. Nämnas skall även att kläderna, förutom att köpas in, numera används till därför avsedd verksamhet.

Kläder, vardag:
Detta konto kom att växa när jag gjorde tvärtom, det vill säga, krympte.

Möbler:
Tack vare att undertecknad fick tummen ur och fixade omtapetsering efter tio års funderande uppstod en utgiftspost för möbler då det verkade vettigt att byta ut en hel del av det gamla möblemanget. Detta skall ses som en engångskostnad, åtminstone inom överskådlig tid.

Ekologisk/närproducerad mat:
En relativt nystartad post som för närvarande provas med vissa produkter. Kan komma att bli en listklättrare under 2010.

Fackavgift:
Efter att ha sett fackets positiva sidor gjorde jag en helomvändning och gjorde come back som medlem.

Träningskort på gym:
Efter att ha varit innehavare av ett dylikt under ett kvartal funderar jag på varför jag inte skaffat ett tidigare. Kul, svettigt och nyttigt.



En titt i kristallkulan för 2010 visar inte på några revolutionerande förändringar bland dessa utgiftsposter. De har kommit för att stanna.
Jag ser just nu inte heller några nya som är på ingång men...det som står redovisat ovan fanns inte i en kristallkula av månens storlek för ett år sedan så osvuret är väl bäst antar jag.



VCD

Kommentarer
Postat av: C

Host host... Vadå "inte heller några nya som är på ingång"?! ;) Jag lovar dig Patric, att inom två månader kommer den ovanstående listan fyllas ut redigt.



Jag säger bara L-Ä-N-G-D-S-K-I-D-O-R! :D

2010-01-08 @ 10:14:59
Postat av: P

C: Du känner mig alltför väl :)

2010-01-08 @ 13:27:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0