Åter mot verkligheten

Nyss hemkommen efter ett icke planerat besök på möbeljätten på Bergvik.
Väl därinne fanns det uppenbarligen saker jag behövde. I baksätet på vägen hem medföljde därför:

- Två tavelramar varav en med fotografi till.
- Värmeljus
- Köksattiraljer i form av ett slevset, två diskborstar, en kastrull och två bunkar.
- Badrumsmattor
- Batterier

Det fanns mer jag vill och faktiskt behöver ha så det blir ett besök inom kort igen. Sannolikt mer planerat ;)
Det jag måste ha är en ny sänglampa. Jag hittade ingen nu som jag gillade.


På måndag är det åter till någon form av verklighet efter att ha varit ledig i en och en halv vecka.
Verkligheten utgörs naturligtvis av jobbet men det känns just nu inte så svårt att gå iväg eftersom jag bytt arbetsplats. Jag hann egentligen bara starta innan jul så till veckan blir det på riktigt kan man säga.

Ledigheten har i stort används till att försöka ladda batterierna inför våren. Laddningen har mestadels skett med promenader i kylan och träning i gymmets värme.
Jag kan inte påminna mig om när det var en så lång tidsperiod med ihållande kyla senast. Det verkar fortsätta ett tag till och det är uppskattat.

Jag har under ledigheten hunnit med att ta ytterligare ett kliv på åldersstegen så nu kan man skryta med att vara fyrtiotre år ung.



VCD

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0