Dyrköpt semester

Senaste helgen var jag i Stockholm hos gamla vänner från gymnasietiden. Det var länge sedan jag var iväg någonstans så det var trevligt att komma iväg.
Lördagskvällen spenderades tillsammans med flera av mina kompisar från samma period och det var ett gott återseende med mycket gamla minnen.

Dock blev helgen ganska dyrköpt ur flera perspektiv.

När jag kom fram i fredags var ingen hemma så jag parkerade bilen och gick in med den utlagda nyckeln. Väl inne så lade jag mig i en soffa och somnade nästan innan familjen kom hem.
Jag blev ombedd att flytta bilen så att fler skulle få plats varpå problemen började.

Bilen startade inte...får väl vänta ett tag tänkte jag, men icke.
På lördagen åkte jag och köpte tändstift och bytte men ingen startande bil.
I butiken där jag köpte tändstiften trodde dom att det var en tändkassett som behövde bytas till det facila priset av 2500:-.
Letade som en tok på nätet och fann tändkassetter på olika skrotar i Stockholmstrakten.
Naturligtvis var det ingen som hade helgöppet.

Ringde chefen och förklarade läget och att jag var tvungen att ta semester på måndagen vilket inte var några problem.

På söndagen åkte vi och tränade för att avsluta kvällen på en indisk restaurang...mycket och god mat och väl hemkommen gick jag och lade mig.
Vaknade på natten av att magen inte var som den skulle (inga mer förklaringar) och sov inte mer den natten.

På morgonen visade det sig att jag inte var ensam med magproblem. Hela familjen hade drabbats.

Nåväl, ringde en av skrotarna och åkte iväg för att köpa reservdelen.

Monterade snabbt i den och satte mig för att starta bilen och....ingenting hände.

Helvete!

Ringde en SAAB-verkstad som berättade att det kunde vara bränslepumpen. Om man knackade på tanken när någon försökte starta bilen kunde den komma igång.
Detta testades och då startade den...lycka!

Kollade om jag fick lämna tillbaka reservdelen men icke...jaja, nu skulle jag snart vara på väg hem i alla fall.

Lastade hund och packning och gav mig iväg för att mötas av snöoväder varför körningen gick långsamt men denna gång gjorde det inget då jag var ganska sliten efter natten.

Hemma så kände jag mig fortfarande dålig med huvudvärk och ledvärk och visst hade jag feber.
Gick och lade mig men när jag vaknade var det inte ett dugg bättre.

Så är läget nu inklusive det faktum att bilen skall in på verkstad så jag slipper be folk om att knacka på tanken när jag ska starta den. Ytterligare några tusenlappar går till det.

Fan vet när jag reser iväg nästa gång.



VCD

Kommentarer
Postat av: C

Så?! Vad lär du dig av det hela? Jo, att lyssna på mig (dvs. inte åka bort när jag säger att du inte ska det) samt BÖRJA med att ringa Saab-verkstaden INNAN du köper dyra tändstift och diverse kostsamma och onödiga attribut på fuffensstockholmsfirmor.



Annars hoppas jag du kryar på dig snart och ger faan i mer indisk mat framöver. Kram.

2010-03-03 @ 20:07:33
Postat av: P

C: Du har rätt, tro mig...jag skulle naturligtvis lyssnat på dig från början. Inte åkt utan varit hemma och insupit frisk värmlandsluft istället för 08-avgaser. Indisk mat är i framtiden a big no-no, det kan du lita på.

Till mitt försvar avseende SAAB-verkstaden så var den stängd från fredag kväll till måndag morgon, reservdelen var billigare på skroten samt att jag försökte allt jag kunde för att komma hem som planerat :). Kram tillbaks



2010-03-03 @ 21:16:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0