Rostig relation

Alla har sina kors att bära, eller uppgifter som ständigt återkommer.

Jag har börjat förstå att, det i mitt fall, handlar om att skrapa rost på bilar.
På min förra bil var det ett ständigt återkommande "nöje" och igår satte jag igång med ett par små, men dock, rostfläckar på min nya bil.

Med sandpapper avsett för metall, rostskyddsfärg och en kniv hoppade jag glatt (nåja) in i detta projekt och hann med en del igår och arbetet kommer att fortsätta nu på eftermiddagen.
Det vore klart önskvärt at ha tillgång till ett garage men i avsaknad av dylik byggnad får vackert väder, eller åtminstone uppehållsväder, tjäna som arbetsmiljö.

Mitt mål är att kunna måla hälften av den slipade metallen med grön färg idag och andra hälften imorgon.

Imorgon skall det dessutom bli fint väder vilket innebär cykel!

Helgen kommer nog att spenderas på golfbanan till största del och vädret får gärna vara bra då också.

Jag hoppas att min vän haft en strålande dag utan för mycket strålning. Ett sms jag mottog i morse kan ha haft detta som ett underliggande skämt men jag fattade det inte förrän nu.



VCD


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0