Tömt och klart!

I morse åkte vi så till Ulvsby smådjursklinik för att tömma vovvens öra på blod.

Det var en trevlig liten veterinärstation och det var lugnt och fint i väntrummet och vi fick komma in innan vår utsatta tid!
Dit åker jag nästa gång också.

Zacke var stirrig och det slutade med att jag föreslog att han skulle få lugnande. Jag ville inte det egentligen men jag upplevde att hans stress skulle bli för stark om han inte fick det.
Efter en liten spruta lade han sig tillrätta och tömning av örat skedde.

En uppvakningsspruta och snart var vi på väg hem. Zacke var, och är dåsig efter ingreppet men veterinären sade att han skulle vara så under dagen så allt verkar okej.

Jag påpekade även de andra saker jag tyckt mig märka och efter att han känt igenom Zacke konstaterades det att han sannolikt har en inflammation i "axlarna", dvs där frambenen fäster mot magen.
Veterinären påtalade att det fanns viss stelhet i de bakre benen som troligen har med åldern att göra.
Till frambenen fick jag recept på antiinflammatoriskt och till bakbenen skall jag tillföra glukosamin till kosten för att se om stelheten blir bättre.

Hoppas nu att örat får vara i fred så det inte fylls på nytt. Det var tydligen bra att vi inte kommit in direkt eftersom blodet nu sannolikt koagulerat i såret som fyllt örat och att läkningen därmed skall gå bättre.

Själv tror jag att jag skall fira med lite träning ikväll.



VCD


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0