Villkorslöst

Imorgon åker jag och Zacke till veterinären för att tömma hans öra på blod. Jag skall passa på att tala lite med veterinären om Zackes ålder och lite småtecken jag tror mig sett i hans rörelser.
Det blir mer och mer tydligt att han inte är valp längre.

Många jobbiga tankar som fladdrar förbi när jag upplever att han inte är som förr. Vi har haft ett förhållande på snart elva år, jag och Zacke.
Visst, han är ouppfostrad och gör inte som jag säger om han själv inte vill. Jag blir och har blivit irriterad flera gånger om dagen men det går fort över.
Kärleken och trofastheten är villkorslös från båda håll.

Kommande vecka då jag är ledig skall han få mycket tid och vi skall vara ute på isen eller andra ställen har jag tänkt.

Var och tränade på gym idag för första gången på ett par veckor. Jag är fortfarande snuvig men jag skiter i det nu och kör på. Eftersom jag inte har halsont eller feber skall det inte vara någon fara.









VCD

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0