Funderar lite....

Just nu regnar det ute.
Mycket märkligt och inte speciellt välkommet.

Sitter och läser nyheter på nätet och mycket konstiga saker händer. Inte så att det händer extra mycket just nu och nedan finns några av de saker som jag läst under dagen....

En man i USA som var svartsjuk på sin flickvän byggde en bomb i hennes dildo.

Örebro universitet verkar vara en av landets farligaste arbetsplatser. För ett par år sedan mördades en lärare. Nu är en lärare försvunnen.

Sportjournalister måste vara minst konstruktiva avseende vilka frågor de ställer och när i tid de ställer dom. Tror fan att folk blir förbannade när man gjort en mindre bra insats och får ( i mitt tycke) korkade frågor.


Jag läser om ett antal bloggare, företrädelsevis unga kvinnor, som skriver på heltid. Detta ställer ett antal frågor hos mig:

-Vilka är det som läser skiten?
Jo, jag har läst lite men bara för att kolla upp fenomenet.

-Varför använder bloggarna inte rättstavningsprogram?
Det är så illa stavat att jag blir mörkrädd.

-Hur kan man leva på att blogga?
Jo, det kan jag väl förstå utifrån att man skriver om viktiga saker eller händelser som berör.

Hur kan man bli kändis, låt vara av c-karaktär genom att inte kunna stava?

När jag läser det jag skrivit om bloggarna känner jag att jag kan upplevas som gubbgrinig men jag tar det.


Snöröjningen i Karlstad har en hel del i övrigt att önska. Gatan utanför mitt hus, som dessutom är bussgata, är så moddig och snöfylld att det är svårt att ta sig fram med bil. När folk dessutom parkerar som miffon blir det inte lättare.

Vad är det som gör att en 16-årig flicka ligger nedsövd, svårt misshandlad, på sjukhus efter att ha hittats bredvid en död pojke på 17 år?



VCD

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0